KA 2 ROZVOJ GRAMOTNOSTI - ČTENÁŘSKÁ
Základním cílem čtenářské gramotnosti je schopnost porozumět psanému textu, přemýšlet o něm a používat jej k dosahování určitých cílů, k rozvoji vlastních schopností a vědomostí. V současné době u žáků neexistuje potřeba přečíst si knihu, pobavit se nebo zasmát nad krásným příběhem, žáci konzumují informace z internetu, televize či z jiných zdrojů. Ke splnění tohoto cíle bude zřízen zájmový kroužek „Čtenářský klub“. V rámci zájmového kroužku chceme, aby u žáků vznikl kladný vztah ke knize.
Dalším cílem čtenářské gramotnosti je zvyšování kompetencí pedagogických pracovníků školy pro všeobecnou i odbornou složku výuky prostřednictvím akreditovaných i neakreditovaných efektivních forem vzdělávání vedoucí ke zvýšení kvality výuky všeobecných a odborných vzdělávacích předmětů.
V neposlední řadě půjde o zvýšení kvality všeobecné složky středního odborného vzdělávání prostřednictvím podpory síťování škol v oblasti čtenářské gramotnosti.
Cílem digitální gramotnosti je podpora pedagogických pracovníků při využívání digitálních technologiích a softwaru ve výuce, který souvisí s oborem vzdělání „Veřejnosprávní činnost“ s důrazem na rozvoj digitálních kompetencí žáků, tvořivé a bezpečné užívání programu, podpora technického myšlení, technické tvořivosti, informatického myšlení žáků a prohlubování znalostí z oblasti vedení úřadu prostřednictvím vzdělávání a metodickým vedením učitele.
Dalším cílem digitální gramotnosti je rozvoj kompetencí pedagogických pracovníků školy pro všeobecnou složku výuky prostřednictvím akreditovaných i neakreditovaných efektivních forem vzdělávání vedoucí ke zvýšení kvality výuky předmětu „Veřejná správa“.